和大家分享,民謠詩人唐麥克林的作品:非常美麗的【And I love you so】

當前些日子聽見唐麥克林來台辦演唱會,非常吃驚~
我以為這個人已經不在世上了…不知哪來的偏見,真是抱歉
也許是因為他的歌曲總是太過美麗而孤獨吧

【And I love you so】Don McLean
And I love you so
The people ask me how
How I've lived till now
I tell them I don't know

I guess they understand
How lonely life has been
But life began again
The day you took my hand

And yes I know how lonely life can be
The shadows follow me
And the night won't set me free
But I don't let the evening get me down
Now that you're around me

And you love me too
Your thoughts are just for me
You set my spirit free
I'm happy that you do

The book of life is brief
And once a page is read
All but love is dead
That is my believe

And yes I know how loveless life can be
The shadows follow me
And the night won't set me free
And I don't let the evening bring me down
Now that you're around me

And I love you so
The people ask me how
How I've lived till now
I tell them...I don't know

ps.我得自首一下,以前完全沒好好讀歌詞,
所以有幾句都聽錯,把意思誤解了呢,哈哈~
我把How I've lived till now 記成love till now
所以解讀成歌中的女主角已經不在了,
剩男主角一個人活著回憶她…
誤會大了~大家聽歌要好好聽懂歌詞啊,哈哈

這又是一首小謝想媽媽(還有其他親人)的主題曲XD…
我老哥有在看【超偶】,
我跟他說每次看到黃文星的印象就是「他常常在想媽媽」
其實我也常常在想媽媽啊,哈哈
(喂~不正經!)

是的,我知道生命能有多麼孤寂
陰影亦步亦驅跟隨著我
而夜晚總是將我錮禁

但我不讓夜晚使我消沉
現在有你在我身旁

謝謝在我身邊關心我的每一位~我愛你們!
arrow
arrow
    全站熱搜

    小謝,謝天謝地。 發表在 痞客邦 留言(6) 人氣()